Το «Λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη

Από την 34η Philoxenia ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη το «Λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με σκοπό να γνωρίσουν οι Ευρωπαίοι πολίτες τη Μακεδονική Κουζίνα και τα εκλεκτά προϊόντα της μακεδονικής γης.
Η «πρότυπη καντίνα» μέσα στο 2019 και για δύο χρόνια θα γυρίσει ολόκληρη την Ευρώπη για να προωθήσει την Κεντρική Μακεδονία ως μοναδικό γαστρονομικό τουρισμό, φέρνοντας τις μακεδονικές συνταγές κοντά στους Ευρωπαίους πολίτες και κάνοντας διεθνώς γνωστό το brand name της Μακεδονικής Κουζίνας σε φορείς και εκπροσώπους της εστίασης, αλλά και στους πολίτες, ενισχύοντας έτσι την προσπάθεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για προσέλκυση τουριστών, που εκτιμούν τη γαστρονομία.
«Το ‘λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας’ ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Philoxenia, φιλοδοξούμε να ταξιδέψουμε τις γεύσεις της Κεντρικής Μακεδονίας σε όλο τον κόσμο, στις πλατείες των πόλεων της Ευρώπης, για να γνωρίσουν τις συνταγές του τόπου μας και τα εξαιρετικά προϊόντα της μακεδονικής γης όλοι οι πολίτες. Στόχος μας είναι να προωθήσουμε την κουζίνα και τα προϊόντα μας σε όλο τον κόσμο και να στείλουμε παντού ένα ξεκάθαρο μήνυμα, που τον τελευταίο καιρό κάποιοι φροντίζουν να θολώσουν: ότι η Μακεδονία είναι μία και ελληνική και τα χαρακτηριστικά της είναι μοναδικά. Η Μακεδονική Κουζίνα θα αποτελέσει το μοχλό τα επόμενα χρόνια για την προώθηση συνολικά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως τουριστικού προορισμού, με ιδιαίτερα γαστρονομικά χαρακτηριστικά, με γεύσεις μοναδικές και πρώτες ύλες εκλεκτές. Το ‘λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας’ είναι το όχημα για την ενίσχυση του γαστρονομικού τουρισμού, ενώ αντίστοιχες πρωτοβουλίες λαμβάνουμε και για την ενίσχυση όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην προσπάθειά μας να επιτύχουμε δωδεκάμηνο τουριστικό ρεύμα στην Κεντρική Μακεδονία και να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Στην εκδήλωση παρουσίασης του «Food Track της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» στην 34η Philoxenia, ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι πρώτη στη χώρα σε αφίξεις τουριστών, ενώ ο τουρισμός φέρνει στο ΑΕΠ της περιοχής 2 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και η αύξηση εσόδων που καταγράφεται είναι της τάξης των 200 εκ. ευρώ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος εξήγησε ότι «το ειδικό τροποποιημένο λεωφορείο φέρει τα σήματα και χρώματα της Μακεδονικής Κουζίνας, φέρει εικόνες από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και εικόνες των προϊόντων της μακεδονικής γης. Μπορεί να ταξιδέψει παντού και θα το κάνει. Αρχίσαμε από τη Philoxenia και θα συνεχίσουμε στις πλατείες του Άμστερνταμ, του Βερολίνου και πολλών άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, σε όλα τα διεθνή φεστιβάλ γαστρονομίας, αλλά και στις τουριστικές εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια. Εκτός από τις αυθεντικές συνταγές της Μακεδονικής Κουζίνας, προβάλλουμε και τα αγροτικά μας προϊόντα, αλλά και τον τόπο μας ως ξεχωριστού γαστρονομικού προορισμού. Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι Ευρωπαίοι πολίτες να δοκιμάζουν χαρακτηριστικές γεύσεις από το συνταγολόγιο της Μακεδονικής Κουζίνας. Τουρισμός και αγροτική ανάπτυξη πρέπει να βαδίζουν χέρι χέρι για να δίνουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία της περιοχής».
Το δικό της μήνυμα έστειλε η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας ότι «τα υλικά, οι συνταγές και το παραδοσιακό τραπέζι της Μακεδονίας είναι δείγμα του ξεχωριστού πολιτισμού, της μακεδονικής κουλτούρας, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής παράδοσης. Κατάγομαι από τη βόρεια Μακεδονία και συγκεκριμένα από τη Φλώρινα. Πιο βόρεια δεν έχει…».