Νέα δωρεάν υπηρεσία τηλεϊατρικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας φέρνει το γιατρό σε κάθε σπίτι

Νέα υπηρεσία τηλεϊατρικής για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν ιατρικά ζητήματα και λόγω της πανδημίας κορωνοϊού είναι αναγκασμένοι να παραμείνουν στο σπίτι τους, εγκαινίασε σήμερα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και την εταιρεία Dr. Button.
Σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νικόλαος Νίτσας παρουσίασαν τη νέα υπηρεσία, που αφορά σε όλους τους πολίτες, παρέχεται δωρεάν και δίνει τη δυνατότητα άμεσης αντιμετώπισης ιατρικών ζητημάτων από το σπίτι, μέσω βιντεοκλήσης.
Η ηλεκτρονική διεύθυνση της νέας υπηρεσίας τηλεϊατρικής είναι:
https://drbutton.gr/kentriki-makedonia. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη και στο appstore και το playstore.
 
Όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, «από την πρώτη στιγμή, ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δεσμευτήκαμε ότι και αυτή την κρίση δεν θα αφήσουμε κανέναν συμπολίτη μας, να την περάσει μόνος του. Και σήμερα υλοποιούμε μία ακόμα ιδιαίτερα σημαντική δράση μαζί με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και την Dr. Button: Φέρνουμε το γιατρό σε κάθε σπίτι, για κάθε πολίτη. Παρέχουμε δωρεάν το σύστημα τηλεϊατρικής. Δίνουμε στους συμπολίτες μας ένα έξυπνο και σύγχρονο εργαλείο, που είναι πάρα πολύ απλό στη χρήση, για να μπορούν να μείνουν στο σπίτι, να αποφύγουν τις μετακινήσεις και ταυτόχρονα να έχουν έναν πρώτο έλεγχο από γιατρούς τεσσάρων ειδικοτήτων: γενικής ιατρικής, παθολόγους, πνευμονολόγους και παιδιάτρους».
Η υπηρεσία της τηλεϊατρικής δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που αντιμετωπίζουν ιατρικά ζητήματα, τα οποία δεν απαιτούν νοσηλευτική φροντίδα, να λάβουν χρήσιμες οδηγίες αντιμετώπισης από εξειδικευμένους γιατρούς τεσσάρων ειδικοτήτων, μέσω βιντεοκλήσης.
«Για εμάς πάνω και πρώτα απ' όλα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και μέσω αυτού του έξυπνου και εύχρηστου εργαλείου ενισχύουμε τη Δημόσια Υγεία. Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, το κινητό, το tablet μας, επιλέγουμε τον γιατρό με τον οποίο θέλουμε να επικοινωνήσουμε, βλέπουμε και μιλάμε άμεσα με το γιατρό, ενημερώνουμε για τυχόν συμπτώματα και λαμβάνουμε πληροφορίες και καθοδήγηση ή απαντήσεις στα ερωτήματά μας», εξήγησε ο Περιφερειάρχης, περιγράφοντας την υπηρεσία.
 
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνέντευξης τύπου στις δράσεις που ήδη έχει υλοποιήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τους πολίτες, για τους εργαζόμενους, για τους επαγγελματίες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του κορωνοϊού:
-Δημιουργήσαμε τη γραμμή ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης που οι πολίτες μπορούν να καλούν από σήμερα και καθημερινά στο 2313004800, όπου λαμβάνουν από ειδικά εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό, απαντήσεις στα ζητήματα που τους απασχολούν και στις ανησυχίες τους.
-Εξασφαλίσαμε είδη ατομικής προστασίας τόσο για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες όσο και για ανθρώπους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και παραδίδουμε τα είδη ατομικής προστασίας πόρτα - πόρτα με την πολύτιμη βοήθεια της ομάδας των εθελοντών, στα σπίτια όπου κατοικούν συμπολίτες μας που είναι νεφροπαθείς και άτομα με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα.
-Διοργανώνουμε διαρκώς και με το Σύλλογο Εργαζομένων της Περιφέρειας εθελοντικές αιμοδοσίες, σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, ανταποκρινόμενοι στην έκκληση του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας για αίμα. Δώσαμε και συνεχίζουμε να δίνουμε αίμα σε μία πολύ κρίσιμη συγκυρία, που οι ανάγκες στα νοσοκομεία μας είναι μεγάλες.
-Συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς, τις Υγειονομικές Περιφέρειες, την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, το ΕΚΑΒ, για να προμηθεύσουμε, με βάση τις καταγεγραμμένες ανάγκες τους, τα είδη προστασίας που χρειάζονται οι άνθρωποι που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.
«Ένα από τα χαρακτηριστικά της κρίσης, είναι και η ανάγκη για γρήγορη μετάβαση στις νέες τεχνολογίες. Ήδη νευραλγικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, λειτουργούν αποτελεσματικά, καθημερινά με 100% ποσοστό τηλεργασίας. Επίσης αποτελεσματικά, καθημερινά εξυπηρετούμε με ηλεκτρονικά μέσα και τηλεφωνικά τους συμπολίτες μας. Και φυσικά και για τη δράση που παρουσιάζουμε σήμερα αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, τον Πρόεδρο και όλους τους γιατρούς που συμμετέχουν σε αυτή τη σπουδαία δράση, για το άμεσο ενδιαφέρον τους, για τη θερμή ανταπόκρισή τους, για την αλληλεγγύη και την κοινωνική υπευθυνότητά τους. «Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλους τους γιατρούς και τους νοσηλευτές, τους πραγματικούς σύγχρονους ήρωες της πατρίδας μας, που με αυταπάρνηση και με ανθρωπιά, δίνουν από την πρώτη γραμμή τη μάχη καταφέρνοντας να κρατήσουν την κοινωνία μας όρθια. Όπως επίσης και τους ανθρώπους της Dr. Button οι οποίοι προσφέρουν την εφαρμογή τους δωρεάν, κάνοντας πράξη την εταιρική ευθύνη σε αυτή την πολύ κρίσιμη και δύσκολη συγκυρία. Η χώρα μας έχει σπουδαίους ιατρούς, σπουδαίους επιστήμονες, που μας κάνουν να νοιώθουμε πιο ασφαλείς, στην εποχή της μεγάλης ανασφάλειας και αβεβαιότητας στον κόσμο», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης.
Ο κ. Τζιτζικώστας ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του με ένα μήνυμα: «Η ατομική ευθύνη αυτή τη στιγμή, είναι συνώνυμο της συλλογικής υπευθυνότητας. Είμαστε όλοι μαζί σε αυτή την κρίση κι αν όλοι ακούσουμε και τηρήσουμε πιστά τις συμβουλές και τις οδηγίες των ειδικών, η χώρα μας θα βγει μια ώρα αρχύτερα από την κρίση και όλοι εμείς πιο γρήγορα, θα ξαναβρούμε τη ζωή μας. Έχουμε μάθει στα δύσκολα ως λαός, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να τα καταφέρνουμε. Αρκεί να κάνουμε το πιο απλό σήμερα, το μοναδικό εμβόλιο για την κρίση: να μείνουμε σπίτι».
 
Ο κ. Νίτσας συνεχάρη όσους παλεύουν στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στον κορωνοϊό, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που εργάζεται είτε στο δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα και επισήμανε ότι «βρισκόμαστε σε μάχη με έναν αόρατο εχθρό. Ως Ιατρικός Σύλλογος ενημερώσαμε τους γιατρούς, τους γονείς και μαθητές και τώρα ανταποκρινόμενοι στην έκκληση της Περιφέρειας βάζουμε πλάτη στον τομέα της ενημέρωσης κάθε πολίτη, που θέλει να συμβουλευτεί έναν ειδικό γιατρό. Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση από τους γιατρούς σε αυτή την πρωτοβουλία, που εγγράφονται στην πλατφόρμα αυτή της τηλεϊατρικής. Τίποτα δεν αντικαθιστά την φυσική παρουσία, όμως είναι μια προσπάθεια, που θα βοηθήσει πάρα πολλούς συμπολίτες μας σε αυτή την κρίση του κορωνοϊού. Κοινωνική ευθύνη όλων είναι να προστατεύσουμε όλους μας με όποιο τρόπο μπορούμε και αυτή η πλατφόρμα είναι ένα σπουδαίο εργαλείο. Να μην ξεχνάμε την ατομική ευθύνη, με πιστή τήρηση των οδηγιών του ΕΟΔΥΥ, με τήρηση των όρων ατομικής υγιεινής σχολαστικά και με αυστηρή παραμονή στο σπίτι. Η διάθεση της τηλεϊατρικής δωρεάν είναι μια πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Απευθύνω κι εγώ έκκληση να δώσει ο κόσμος αίμα σε ασφαλείς χώρους, όπως της Περιφέρειας, για να μην έρθουν σε επαφή με κρούσματα κορωνοϊού. Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη για τη βοήθεια και τη συμπαράστασή του στα ζητήματα των γιατρών».
Η υπηρεσία της τηλεϊατρικής θα λειτουργήσει για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η πανδημία του κορωνοϊού και αφορά αποκλειστικά σε ζητήματα υγείας σχετιζόμενα με τον κορωνοϊό.